Trening na spalanie tłuszczu w domu

Spalanie tłuszczu w domuNie macie czasu lub ochoty na regularne treningi na siłowni? Przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji ćwiczeń w domu, które pozwolą na efektywne spalenie tłuszczu oraz usprawnienie metabolizmu Waszego organizmu.

Trening na rowerze stacjonarnym

Pierwsza z naszych propozycji to trening na rowerze stacjonarnym. Jego główną zaletą jest fakt, że bez problemu będziemy w stanie uzyskać równe tempo oraz puls, a co za tym idzie, łatwiej uzyskać spalanie tłuszczu na maksymalnym poziomie. Istnieje tutaj małe ryzyko urazu kostek czy kolan. Tego typu ćwiczenia poprawią ogólną wydolność Waszego organizmu oraz ujędrnią pośladki i nogi. W czasie 30 minut jazdy możemy spalić nawet 250 kalorii. Na początek wykonywać możemy trening trwający 10 minut, który rozpoczynamy 3 minutową rozgrzewką na niskim oporze, następnie zwiększamy opór i tak ćwiczymy przez 4 minuty, a na ostatnie 3 minuty zmniejszamy opór tak, aby pozwolić naszym mięśniom odpocząć. Trening na rowerze stacjonarnym należy wydłużać stopniowo, wraz z poprawą naszej formy. Docelowo powinien on trwać od 30 do 60 minut. Żeby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej można skorzystać ze spacjelnie przygotowanego trenigu interwałowego Fit Interval. Bardzo dobrze się nadaje do wykorzystania na rowerze stacjonarnym.

Ćwiczenia na stepperze

Chcąc spalić tłuszcz, wykonywać możemy również ćwiczenia na stepperze. Poprawia on naszą kondycję, a jednocześnie zwiększa nasze tętno i pozwala wzmacniać mięśnie. Nadaje się on nawet dla zupełnie początkujących osób – jest on bezpieczny dla stawów i nie grozi poważnymi kontuzjami. To także świetny trening dla wszystkich z Was, które borykają się z cellulitem i marzą o szczupłych i wyrzeźbionych pośladkach, łydkach oraz udach. W czasie trwającego 10 minut treningu jesteśmy w stanie spalić nawet 100 kalorii. Zamiast tradycyjnej wersji steppera, możemy wybrać tą z linkami – wówczas skutecznie wyrzeźbimy również górne partie ciała, wzmocnimy mięśnie ramion oraz brzucha. 

Trening funkcjonalny

  • Jeżeli nie przepadamy za ćwiczeniami na urządzeniach, w walce z tłuszczem pomoże nam na przykład trening funkcjonalny. Posiada on cały szereg zalet:
  • Przyczynia się do wzrostu wydajności organizmu
  • Powoduje poprawę równowagi i balansu oraz zwiększenie koordynacji, gibkości i szybkości
  • Powoduje wzmocnienie mięśni całego ciała
  • Dzięki intensywności, w jego trakcie tętno wzrasta, serce musi szybciej pompować krew, co skutkuje znacznie łatwiejszym spalaniem tkanki tłuszczowej

Spalanie tłuszczu w domu może odbywać się na różne sposoby. Możesz je wykonać z szeroką gamą akcesorii fitness lub z różnym rodzajem treningów. Jedyne co jest ci potrzebne to motywacja do wykonania treningu.

 

Kategorie: 

Share