Trening funkcjonalny - 3 podstawowe ćwiczenia

trening funkcjonalny - ćwiczeniaW poprzednim tekście poznałaś główne zasady niezwykle popularnego w ostatnim czasie treningu funkcjonalnego oraz zalety jakie płyną z jego wykonywania. Pora na zapoznanie się z ćwiczeniami, jakie robi się w jego trakcie.

Jeżeli nie czytałaś poprzedniego artykułu co to jest trening funkcjonalny przejdź do artykułu >>

Podnoszenie

Jedną z czynności, jaką wykonujemy każdego dnia jest podnoszenie przedmiotów z podłogi. Nieważne czy jest to nasze dziecko, zakupy czy torebka – tego typu czynność wymaga od nas zaangażowania zarówno ramion, korpusu, dolnej części pleców, jak i zginaczy bioder. Wielu osobom zdarza się naciągnięcie mięśni pleców właśnie w trakcie próby podniesienia czegoś z podłogi, a to ze względu na nieprawidłową postawę. Aby chronić nasze plecy, trzymajmy ramiona ściągnięte do tyłu, zachowując prostą linię kręgosłupa. Chcąc wyrobić sobie tego typu nawyk, wykonywać możemy na przykład martwy ciąg ze sztangą lub martwy ciąg z kettlebells na prostych nogach.

 Podnoszenie ciężarów - ćwiczenie w treningu funkcjonalnym

Siadanie i wstawanie

Innym z wykonywanych przez nas codziennie ruchów są przysiady – robimy je na przykład wchodząc i wychodząc z samochodu czy siadając na krześle. Może nam się wydawać, że jest to zwykły ruch, lecz w rzeczywistości pochylanie się wymaga silnych mięśni dwugłowych ud i pośladków oraz siły korpusu (w szczególności mięśni znajdujących się w dole brzucha). Chcąc wzmocnić te mięśnie, warto wykonywać przysiad z wyskokiem oraz przysiad z hantlą nad głową.

Przysiady - ćwiczenie w treningu funkcjonalnym

Unoszenie

Kolejną z codziennych czynności, która swoje przełożenie ma w treningu funkcjonalnym jest unoszenie przedmiotów nad głową – na przykład kartonu, który wkładamy na półkę czy walizki, którą umieszczamy w luku bagażowym nad głową. W czasie wykonywania tego typu ruchu używamy zarówno

  • pośladków,
  • mięśni czworogłowych ud,
  • mięśni brzucha,
  • jak i mięśni naramiennych.

Prawidłowego podnoszenia przedmiotów nad głową nauczyć możemy się na przykład wykonując unoszenia piłki lekarskiej lub wyciskanie sztangielek czy sztangi.

Unoszenie- ćwiczenie w treningu funkcjonalnym

Kategorie: 

Share