Spalanie tłuszczu przez trening interwałowy cz. 1

Interwał i spalanie tłuszczuBardzo dobrym sposobem spalania tkanki tłuszczowej jest trening interwałowy. Mogło by się wydawać, że sam trenig nie nadaje się dla początkujących. Organizm człowieka dopiero co zaczynającego spalać tłuszcz nie jest przyzwyczajony do dużej intensywności. Natomiast trening interwałowy właśnie się tym cechuje.

Trening interwałowy - początki

W tym artykule przedstawimy sposób jak krok po kroku zacząć spalać tłuszcz z użyciem “treningu intrwałowego”.

Trening tego typu zapewnia wiele korzyści dla początkujących:

  • Poprawia zdrowie,
  • szybkość,
  • wytrzymałość

Przedstawiony trening jest bardzo wymagający dlatego w ramach ostrożności powinny korzystać z niego jedynie osoby o dobrej kondycji zdrowotnej. Przede wszystkim powinny go unikać osoby z problemami układu sercowego. Jeżeli istnieje tylko podejrzenie, że nie jesteś w pełni zdrowy, zanim przystąpisz do dalszej lektury skonsultuj z lekarzem, czy możesz stosować trening interwałowy.

Co to jest Intensywność ?

Na początku ustalmy czym jest tu intensywność. Mierzmy ją w skali od 1 do 10. 1 to stanie w miejscu, 5 to średnie tempo i jogging. 10 to szybki bieg. Dla “prawdziwych” sportowców, nawet amatorów, ale używających sportu bardziej wyczynowo skala 10 to bieg niemal sprinterski. W wielu opisach trenigów interwałowych wymaga się, żeby właśnie takie tempo przyjmować w ćwiczeniach. Jeżeli jednak jesteś początkujący i w ostatnim czasie większość swojego życia spędziłeś na sofie to oszacujmy, że skala dla ciebie maksymalna to 8,5. Nazwałbym to po prostu szybkim biegiem. To nie będzie bieg taki jakbyś uciekał przed lwem polującym na ciebie ale raczej umiarkowaną pogonią za uciekającym autobusem.

Duża intensywność to podstawa

Tak naprawdę chodzi o to, że duża intensywność powinna zabierać ci dech w piersiach. Po szybkim biegu niemal nie można złapać tchu. Właśnie w tym rzecz. Znając życie, jeżeli dopiero zaczynasz spalać tłuszcz i nie miałeś/miałaś wiele wspólnego z wysiłkiem fizycznym każdy bardziej wymagający bieg spowoduje u ciebie przyspieszone tętno oraz zadyszkę. Powinieneś/Powinnaś się też nauczyć co dla ciebie jest wymagającym wysiłkiem a co dawaniem z siebie ponad to. Na początku daj z sibie dużo ale nie chodzi o to żebyś przekraczał/ przekraczała własne możliwości.

Przejdź do kolejnej części artykułu - spalenie łuszczu przez trenig interwałowy >>

Kategorie: 

Share