Krótki trening dający wymarzone efekty – niemożliwe?

Trenig TabataNie z Tabatą! Ten rodzaj ćwiczeń o wysokiej intensywności jest w stanie znacząco poprawić wydolność zarówno aerobową jak i anaerobową. Dzięki niemu skutecznie podkręcimy nasz metabolizm i spalimy niechcianą tkankę tłuszczową.

Trening Tabata opracowany został w 1996 przez doktora Izumi Tabatę – cenionego pracownika National Institute of Fitness and Sports w Tokio. We współpracy ze sportowcami przygotowującymi się do Olimpiady, odkrył on, że kilkuminutowy trening trzy razy w tygodniu daje o wiele lepsze efekty niż kilkugodzinne ćwiczenia. Brzmi zachęcająco? 

Przykładowy trening Tabata.

Ćwiczenia wykonuj przez 20 sekund z dużą intensywnością. Wkładaj w nie maksymalnie dużo siły i wykonuj je szybko. Natomiast pomiędzy wysiłkiem odpocznij - złap oddech przez 10 sekund.

Rozpiska Tabata

    1) Przysiad z unoszeniem nogi bokiem

    2) Wspinaczka górska

    3) Unoszenie kolan

    4) Pajacyki 

Powtórz ćwiczenia 2 razy: 

Jeżeli nie wiesz jak wykonać te ćwiczenia fitness - cały trening opisany jest na fit-challenge >>

Uprzyjemnij sobie ćwiczenia

Już teraz zaopatrz się w nasze nagrania Fit Tabata! Otrzymasz 4 nagrania przygotowane przez wyspecjalizowanych trenerów, które umożliwią Ci trening przez kolejne 8 tygodni. Wystarczy, że wgrasz je do swojego telefonu czy odtwarzacza mp3, a głos podpowie w jaki sposób powinnaś wykonywać ćwiczenia. Odpowiednio dobrana muzyka skutecznie zmotywuje Cię do pracy i doda Ci sił. Zacznij od dziś! Spróbuj ćwiczyć z muzyką do trenigu Tabata 

Kategorie: 

Share