Interwały – sposób na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

W artykule dowiesz się o: 

Interwały to skuteczny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej w krótkim czasu. Tego typu trening opiera się o wysiłek o zmiennej intensywności.

Interwały – sposób na szybkie spalanie tkanki tłuszczowejJeżeli zależy ci na spaleniu tkanki tłuszczowej w krótkim czasie, doskonałym rozwiązaniem może okazać się trening interwałowy. Na czym polega i ile czasu powinien trwać?

Zalety treningu interwałowego

Główną zaletą treningu interwałowego jest fakt, że przy niewielkim nakładzie czasu daje on znacznie lepsze efekty pod kątem pozbywania się zbędnych kilogramów czy poprawy kondycji niż jakikolwiek inny rodzaj wysiłku fizycznego.

Na czym on polega? Chodzi tutaj o wysiłek o zmiennej intensywności. Może to być na przykład sprint robiony naprzemiennie z truchtem. Tego typu forma treningu powoduje, że twoje ciało zmuszone jest do większego wysiłku niż wówczas gdyby miał to być dłuższy trening o średniej lub niskiej intensywności.

Jak działa?

Działanie treningu interwałowego zmienia się w zależności od tego ile czasu poświęca się na odpoczynek i co się wówczas robi oraz jak długo trwa faza intensywnego wysiłku. Każdorazowe zwiększenie tempa ćwiczeń oraz spowolnienie go wpływa na pracę serca – puls podnosi się lub spowalnia. Najważniejsze jest tutaj nie to, na jakim poziomie tętno jest podczas intensywnej fazy, lecz do jakiego poziomu zwalnia podczas odpoczynku. Im ta różnica jest mniejsza, tym trening jest bardziej efektywny.

Ile powinien trwać?

Najskuteczniejszym treningiem interwałowym jest tak zwany trening Tabaty trwający jedynie 4 minuty. W jego trakcie na przemian wykonuje się przez 20 sekund wysiłek bardzo intensywny, po którym następuje trwający 10 sekund odpoczynek. Metoda ta sprawia, że organizm uczy się gospodarować energią w zupełnie inny sposób. Trening tego typu możesz nieco zmodyfikować na przykład biegnąc bardzo szybko przez 30 sekund, a przez minutę maszerować i powtórzyć całość 10 razy.

Największa trudność w tego typu treningu to zmuszenie się do bardzo dużego wysiłku. Osiągnięte przez ciebie wyniki utwierdzą cię jednak w przekonaniu, że było warto.

Poznaj 3 przykłady treningów interwałowych.

Kategorie: 

Share