Czy dziennik treningowy może Cię motywować ?

W artykule dowiesz się o: 

  • Jak założyć dziennik treningowy
  • Jak korzystać z dziennika?
  • Jak dziennik motywuje do treningów


Dziennik treningów - motywujeJako Trener kajakarstwa w klubie sportowym prowadzę dziennik treningowy dla wszystkich zawodników w którym notuje zawsze dokładną frekwencje, trening jaki wykonali a także wszystkie nowe rekordy jakie osiągają w trakcie treningu. Bardzo pomaga mi to w mojej pracy i późniejszej ocenie wszystkich moich podopiecznych i czy trening przynosi efekt zgodnie z założeniami planu treningowego. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak ty możesz wykorzystać dziennik treningowy zajrzyj dalej.

 

 

Czym dziennik może być dla Ciebie ?

 

Dziennik treningowy może stać się twoim osobistym trenerem i motywatorem w jednym. Dobrze prowadzony dziennik potrafi dać nam mocnego pozytywnego „kopa” do dalszej pracy nie tylko w sytuacji gdy wszystko idzie świetnie, ale również w momentach kryzysu.

 

Jak Założyć dziennik?

 

Dziennik treningowy

Można go założyć w zwykłym zeszycie (czym grubszy tym lepszy) lub na komputerze w Excelu. Możemy również skorzystać z dzienników dostępnych na różnych stronach poświęconych treningowi.  Przykładem takiego dziennika trenigowego może być nasz Fit-challenge. Dzięki odznaczaniu kolejno odbytych trenigów będziesz się sama motywować. Zadziała to jak twój osobisty kalendarz w którym zaznaczysz ile dobrej roboty wykonałaś.

 

Jak korzystać z dziennika?

 

Gdy tworzymy dziennik w zeszycie lub exelu tworzymy sobie na górze nasze rubryki w których wpisujemy:

  • rodzaj treningu (miejsce na wpisanie czynności jaką wykonywaliśmy np.: bieganie) 
  • czas ( tu wpisujemy w jakim czasie udało nam się wykonać trening)
  • powtórzenia/kilometry (tu wszystko zależy od wykonywanego wysiłku czy są to kilometry czy ilość powtórzeń)
  • samopoczucie (wpisujemy wszystko co z danym treningiem jest związane np.: „Dziś było gorąco i biegało się bardzo ciężko” lub „Fantastyczny dzień w pracy wpłynął na moje nogi w sposób rewelacyjny dzięki czemu biegało mi się jak nigdy.” Takie wpisy mają na celu dać nam zastrzyk energii motywacyjnej w chwilach kryzysu i pokazuje ile dobrego dał trening lub w przypadku kryzysu treningowego że daliśmy radę wcześniej i mimo że było ciężko trening wykonaliśmy)

 

Podsumowanie

 

Dziennik najlepiej stworzyć tak aby można było zrobić podsumowanie każdego tygodnia. Podsumowanie tygodnia pokazuje ile zrobiliśmy i w jakim czasie. Gdy zobaczymy jakie postępy robimy, to właśnie staje się dla nas odpowiednią motywacją. A gdy nam nie idzie, możemy spojrzeć na jakim etapie jesteśmy. Możemy w tym miejscu dodać na przykład punkt, gdzie wpiszemy swoje wymiary, co dla osób starających się gubić zbędne kilogramy jest dość ważne. Pamiętajmy tylko o tym aby starać się mierzyć tego samego dnia o podobnej godzinie raz w tygodniu). 

Kategorie: 

Share