Ćwiczenia w domu dla kobiet - 3 przykłady które możesz wykorzystać

Nie każda z nas lubi ćwiczenia na siłowni. Powody mogą być różne – brak czasu, funduszy lub duża odległość do najbliższego klubu. Nie oznacza to jednak, że musimy rezygnować z ćwiczeń! Równie efektywny co na siłowni trening wykonywać możemy bowiem samodzielnie w domu.

Pamiętajmy, by jakikolwiek wysiłek fizyczny poprzedzony został rozgrzewką, która trwać powinna około dziesięciu minut. Nie tylko przygotuje ona nasze ciało do treningu, lecz również wspomoże krążenie krwi w organizmie. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie popularnych ćwiczeń dla kobiet, które każda z nas z powodzeniem może wykonywać w domu.

Skakanie na skakance

Zanim przystąpimy do skakania na skakance, niezbędne będzie rozgrzanie ramion oraz nadgarstków, co pomoże nam uniknąć kontuzji. Bardzo ważne jest przyjęcie odpowiedniej postawy – powinniśmy stać prosto, wciągnąć brzuch, ugiąć łokcie, a podczas skoków trzymać je blisko tułowia. Trening możemy rozpocząć od naprzemiennych skoków wolnych oraz szybkich (po dziesięć powtórzeń). Takie treningi to bardzo proste i skuteczne ćwiczenia w domu dla kobiet. Wykonajmy trzy tego typu serie, a następnie zmień sposób skakania. Stopniowo zwiększaj zarówno intensywność, szybkość, jak i ilość skoków. 

Przysiady

Wchodzenie po schodach ćwiczenie

Doskonałym ćwiczeniem dla kobiet, które wykonywać można w domu są również przysiady. Proponujemy jednak ich urozmaicenie i dodanie wyskoków. W tym celu splatamy dłonie za głową i obniżamy pozycję tak, aby uda znajdować będą się równolegle do podłoża. Następnie wykonujemy wyskok do pełnego wyprostowania nóg. Postarajmy się zrobić jak najwięcej tego typu wyskoków w okresie dwudziestu sekund. Bardzo ważne jest, by nie kołysać ciałem do przodu i tyłu.

Wchodzenie po schodach

Tego typu trening warto rozpocząć od wchodzenia na drugie piętro po jednym stopniu, stawiając na nim całą stopę. Następnie spacerujemy kilka minut w celu uspokojenia oddechu i obniżenia tętna. Na początku ćwiczenie to wykonywać powinniśmy nie dłużej niż dziesięć – piętnaście minut. Stopniowo wydłużajmy trening o pięć minut, a  po upływie czterech – sześciu tygodni zacznijmy pokonywać jednocześnie dwa stopnie.

Jest jeszcze wiele ćwiczeń w domu dla kobiet. W kolejnych artykułach na pewno znajdziesz coś dla siebie. W zdrowym stylu życia chodzi o to, że powinnaś odnaleźć w fitness całkowitą przyjemność. Szukaj ulubionych ćwiczeń, znajdz najlepsze miejsce do ćwiczeń. Jesteśmy przekonani, że wtedy włożony wysiłek i nawet wymagające ale skończone ćwiczenia w domu sprawią ci ogromną satysfakcję.

Kategorie: 

Share