7 prostych zasad zapewniających ładną figurę bez wyrzeczeń

ładna figura bez wyrzeczeńDroga do pięknej sylwetki większości z nas kojarzy się z restrykcyjnymi dietami i godzinami spędzonymi na siłowni. Okazuje się jednak, że wystarczy zastosować kilka tricków, by w łatwy sposób uzyskać ładną figurę

1. Zapisujmy spożywane posiłki

Dzięki temu w bardzo łatwy sposób będziemy w stanie uświadomić sobie nasze nawyki żywieniowe. Zapisujmy je w telefonie, specjalnym notesie czy pliku na komputerze. Ta metoda pozwoli nam z łatwością wychwycić wszystkie grzeszki, o których po czasie zdarza nam się zapominać i zmodyfikować niewłaściwą dietę.

2. Ograniczmy spożywanie cukru

Cukry proste pobudzą organizm do odkładania się tłuszczu i hamują uwalnianie jego z tkanki. Produkty pakowane i z puszek starajmy się zastąpić tymi świeżymi. Zamiast słodkich, gazowanych napojów wybierzmy wodę z dodatkiem cytryny czy mięty. Arbuza czy winogrona, które są bogate w cukier, zastąpmy na przykład jabłkiem. Cukier – miodem lub stewią.

3. Smażone potrawy zastąpmy innymi formami obróbki cieplnej

Kurczaka czy ulubioną rybę możemy z powodzeniem przygotować na parze, ugotować, udusić, przygotować w specjalnych woreczkach czy upiec w folii. Zamiast kalorycznej panierki wybierzmy płatki kukurydziane, orzechy czy przyprawy.

4. Wykonuj przynajmniej 45 minut dodatkowej aktywności fizycznej

Przynajmniej 2 razy w tygodniu poświęć na ćwiczenia np. fitness w domu lub, jogging. Taka ilość niezbędna jest, by utrzymać naszą aktualną wagę. Dodatkowa aktywność fizyczna poprawi prace nie tylko mięśni ale wszytskich układów w twoim ciele: nerwowy, krążenia, oddechowy, kostny, trawienny. 

5. Zamień przekąski na zdrowe produkty

Często borykamy się z nagłymi napadami głodu w ciągu dnia i zaspokajamy go jedząc słodycze czy chipsy? Zastąpmy je produktami bogatymi w błonnik i posiadające niski indeks glikemiczny. Należą do nich między innymi orzechy, gruszki, jabłka, owies czy jęczmień.

 6. Pij dużo płynów

Woda to nie tylko pragnienie ale również prawidłowa praca twojego organizmu, pomóż mu i pij minimum 2 litry czystej wody naturalnej. Zajrzyj do pełnego artykułu o tym jak ważna jest woda przy zrzucaniu wagi lub utrzymaniu szczupłej sylwetki

7. Jedz wolno

poniewaz dopiero po 15-20 minutach mózg odbiera informacje o uczuciu sytosci z żołądka. Warto też pamietać, że jedzenie nawet tak zwane podjadanie powinno sie spożywać na siedząco i nie w pośpiechu.

Jak widać, by osiągnąć wymarzoną sylwetkę wystarczy zmienić kilka nawyków w codziennym życiu. Z czasem przyzwyczaimy się do nich i będziemy traktować jak naturalny element harmonogramu dnia.

Kategorie: 

Share