5 ważnych zasad dotyczących wody podczas diety

Woda podczas dietyJeśli zaczynasz dietę czy to odchudzająca czy na poprawę kondycji powinnaś zastanowić się jaka wodę powinnaś pić. Często powodem tycia są substancje nagromadzone w naszym organizmie, nie mowa tutaj tylko o nadmiarze tkanki tłuszczowej ale również o toksynach i metabolitach, które zakłócają równowagę całego ustroju.

1. Dzięki wodzie spalasz tłuszcz

Wiadomo woda jest niezbędnym elementem w wielu procesach przemiany materii, gdyż wchodzi we wszystkie przemiany zachodzące w organizmie. Bez odpowiedniego nawodnienia organizmu nie byłby możliwy między innymi transport substancji odżywczych do komórek organizmu czy usunięcie końcowych produktów przemiany materii. Woda stanowi średnio 60 - 70% masy dorosłego człowieka, dzięki niej szybciej spalana jest tkanka tłuszczowa, a odwodnienie organizmu spowalnia efekty stosowanych diet. 

2. Pij wody mineralizowane

Dlatego też jest nieodłącznym elementem każdej diety, naukowcy i dietetycy bija na alarm aby pić wodę z wielu przyczyn. Woda niskozmineralizowaną jest najlepsza dla każdego, nawet dla małych dzieci i niemowląt. Woda przegotowana i przefiltrowana jest również dobra do poprawy procesów trawienia.  Wody wysoko zmineralizowane powodują nagromadzanie się związków mineralnych w tkakach, niskozmineralizowane oczyszczają organizm i pozwalają przygotować go do dalszej pracy nad własną sylwetką.  

3. Przywrócenie równowagi kwasowo zasadowej

 

Celem picia wody we wszystkich stosowanych dietach jest przywrócenie równowagi kwasowo zasadowej organizmu oraz oczyszczenie organizmu z toksyn.  Ciągłe dostarczanie minerałów z pożywienia, suplementów diety, picie wód mineralnych powoduje, że organizm nie radzi sobie z ich nadmiarem i może powodować kumulowanie składników mineralnych. W dzisiejszych czasach i tak mamy przesyt sztucznych minerałów, które można kupić w każdym supermarkecie, aptece lub w formie zwykłych wzbogacanych produktów.

Woda - zdrowie fitness

4. Utrzymuj prawidłowy bilans minerałów

Mimo iż podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych nas organizm potrzebuje większej ilości minerałów to nie należy ich dostarczać codziennie. Pamiętaj jeśli nie trenujesz wyczynowo, nie potrzebujesz dużych dawek minerałów. Woda niskozmineralizowana wraz z dietą poprawią prace Twojego organizmu w naturalny sposób.

5.Pozbądź się szkodliwych substancji 

Gdy stosujesz dietę odchudzająca, gdy budujesz masę mięśniową lub ćwiczysz dla dobrego samopoczucia pamiętaj aby dostarczać odpowiednią ilość czystej wody, niskozmineralizowanej. Podczas odchudzania i sportu pozbywasz się nie tylko zbędnych kilogramów ale i szkodliwych substancji, które wydalane są wraz z potem i moczem. Dlatego odpowiednia ilość wypijanej wody dziennie pozwoli w zdrowy sposób oczyścić organizm nie zakłócając homeostazy elektrolitowej.

Kategorie: 

Share