3 podstawowe zasady zdrowego żywienia cz.2

Zasady zdrowego żywienia cz. 2Jest to kolejna część artykułu, jeżeli nie czytałaś poprzedniego wróć do niego. Zasady zdrowego żywienia to 3 elementarne sprawy o których powinnaś pamiętać. Dopiero jeżeli wprowadzisz je w życie możesz wchodzić na kolejny etap fitness. Nie mniej jeżeli zajmiesz się tylko podstawami jesteś o jeden krok do przodu. 

Nie zagłębiaj się zbytnio w zasady zdrowego żywienia tylko zacznij od podstaw. Nigdy nie szukaj złotego środka, nie idź na ustęstawa. Żyby fitness stał się twoim stylem życia wdrażaj te zasady po kolei.

1. Jakość zjadanych produktów

Starajmy się wybierać chude mięso, które dostarcza dużo białka (na przykład drób)

Wybierajmy tłuszcze nasycone zamiast nienasyconych takich, jak margaryna

Nabiał wysokotłuszczowy zastępujmy takim o obniżonej zawartości tłuszczu

Każdego dnia jedzmy co najmniej 5 porcji warzyw oraz owoców tak, aby dostarczyć sobie szerokiej gamy witamin

Włączmy do naszej diety pełne ziarna, które zawierają korzystny dla zdrowia oraz powodujący utrzymujące się dłużej uczucie sytości takie, jak błonnik

2. Spożywanie ulubionych produktów

Pamiętajmy, aby w diecie znalazły się nasze ulubione, zdrowe produkty, których spożywanie sprawia nam przyjemność. Warto także spróbować równie smacznych, a znacznie zdrowych zamienników. Przykładowo, mleczną czekoladę zastąpić możemy gorzką, śmietanę – jogurtem greckim, a ciasto z owocami, owocowym koktajlem. Nie dajmy się także zwariować – zjedzenie raz na jakiś czas ulubionego przysmaku nie zrujnuje efektów naszego odchudzania.

3. Wielkość zjadanych posiłków

Przeważnie największa ilość kalorii spożywanych przez nas w ciągu dnia pochodzi z obiadu. By zmniejszyć porcję dania obiadowego, warto wcześniej zjeść sałatkę, która pozwoli nam na zaspokojenie pierwszego głodu. Warto, by znalazły się nam nie tylko warzywa lecz także chude mięso, jak na przykład indyk. Dzięki takiemu posiłkowi dostarczymy organizmu najważniejszych składników odżywczych takich, jak białko oraz błonnik. Aby z łatwością przyzwyczaić się do mniejszych porcji jedzenia, kupowane przez nas produkty dzielmy na mniejsze porcje. Kontroli wielkości zjadanych porcji nie sprzyja również suto zastawiony stół. Zadbajmy zatem, by znajdował się na nim jedynie talerz z zaplanowanym posiłkiem. Jeżeli poczujemy chęć nałożenia kolejnej porcji, odczekajmy 20 minut – tyle bowiem potrzebuje nasz organizm, aby poczuć sytość. Starajmy się jeść powoli i w trakcie posiłku nie czytać czy nie oglądać telewizji, a skupić się jedynie na jedzeniu.

Kategorie: 

Share