2 ważne kwestie zanim zaczniesz biegać

Bieganie to prosty, zdrowy, a zarazem bardzo tani sport. W czasie biegu wzmacnia się nasz układ krwionośny i odpornościowy, a organizm dotlenia się. O czym powinniśmy pamiętać chcąc rozpocząć swoją przygodę z tą dyscypliną sportu?

1. Strój

Bardzo istotną kwestią jest odpowiedni strój – potrzebne będą nam zarówno wygodne buty wyposażone w podeszwę amortyzującą ( warto przeprowadzić badania jaki rodzaj stopy mamy, aby dobrać najlepsze dla nas buty), jak i spodnie dresowe, t-shirt lub top oraz kurtka czy bluza (warto pamiętać, że powinny być one wykonane z „oddychającego” materiału, który nie absorbuje wilgoci). Przydatny może okazać się także stoper lub krokomierz.

2. Miejsce

Jeżeli chodzi natomiast o miejsce, panuje tutaj niemal całkowita dowolność. Ważne jest, by była to okolica, w której możemy oddychać świeżym powietrzem. Doskonale sprawdzi się tutaj zarówno pobliski park, czy znajdujący się za miastem las. Najlepiej jest wybierać miękkie podłoże, które jest zdrowe zarówno dla stawów, jak i kości.

3. Dieta

Równie ważna jest odpowiednia dieta. Przed bieganiem zjedzmy posiłek, który dostarczy nam energii. Najlepszym rozwiązaniem są tutaj węglowodany złożone nie podnoszące gwałtownie poziomu cukru. Najpóźniej spożyć możemy je godzinę przed planowanym biegiem. Dobrze sprawdzi się tutaj np. brązowy ryż, łosoś przygotowany na parze i warzywa z grilla czy tortilla z guacamole, piersią z kurczaka i warzywami. Po treningu natomiast, najlepszym wyborem będzie posiłek, który uzupełni straty glikogenu. Może być to np. owocowy shake czy omlet z warzywami.

4. Zacznij spokojnie

Na początek trening zacząć możemy od 20 minutowego marszu. Wyznaczmy sobie także kilka odcinków na trasie (np. 4-5), które przebiegniemy. Nie zrażajmy się, jeżeli na początku nasz bieg będzie bardzo wolny – liczy się tutaj bowiem nie tempo biegu, lecz czas treningu.

W tygodniu najlepiej wykonywać 3 – 4 treningi. Istotne jest, by przerwa pomiędzy nimi nie była większa niż 2 dni.

Kategorie: 

Share